Aflat în al treilea an de implementare, programul de sprijin pentru tomate, cultivate în sere sau în solarii, prezintă un interes din ce în ce mai crescut pentru producătorii agricoli.
Astfel, până la data de 1 aprilie, s-au arătat interesaţi să se înscrie în program 18.500 de fermieri.
Pentru primul ciclu s-au primit deja 15.337 de cereri de înscriere în program, numărul acestora fiind în creştere faţă de anul 2017, când au beneficiat de acest sprijin peste 8.000 fermieri, şi faţă de 2018, când numărul total al beneficiarilor a fost de 15.712 pentru ambele cicluri de producţie.
Pentru ciclul al doilea din anul în curs se pot depune cereri de înscriere până pe 15 septembrie pentru perioada de valorificare noiembrie – decembrie.
Producătorii agricoli din România sunt susţinuţi printr-un program guvernamental, începând cu anul 2017, să cultive tomate în spaţii protejate (sere, solarii), astfel încât să asigure necesarul de consum intern din producţia autohtonă.
Pentru a fi eligibili acordării acestei forme de sprijin financiar pentru cultura tomate, beneficiarii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
- să deţină o suprafaţă cultivată cu tomate în spaţii protejate de minimum 1.000 mp, marcată la loc vizibil, cu o placă indicator inscripţionată „Program susţinere tomate, 2019” şi să menţioneze numărul cererii depuse pentru obţinerea finanţării;
- să obţină o producţie de minimum două kilograme de tomate/mp şi să facă dovada producţiei realizate prin documente justificative privind comercializarea producţiei;
- să fie înregistraţi în evidenţele registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafeţele cultivate cu tomate în spaţiile protejate în anul de cerere;
- să valorifice producţia în perioadele ianuarie – mai inclusiv şi/sau noiembrie – 20 decembrie inclusiv.
Scopul programului de sprijin pentru tomate, cultivate în sere sau în solarii, este realizarea unei producţii cantitative şi calitative pentru a eficientiza exploataţia prin capitalizare în vederea dezvoltării unui management eficient al acesteia.
În acelaşi timp, programul răspunde dorinţei consumatorului de a avea acces la produse proaspete în perioada rece a anului.