Un an încheiat sub şocul tragediei celor aproape 15.000 de oi de pe nava răsturnată în portul Midia

Un an încheiat sub şocul tragediei celor aproape 15.000 de oi de pe nava răsturnată în portul Midia

Un incident naval, unic pe plan mondial, după cum a fost catalogat de şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a avut loc pe 24 noiembrie, în portul Midia, când vaporul Queen Hind, încărcat cu 14.600 de oi, s-a răsturnat, scufundându-se parţial în acvatoriul portuar.

CITEŞTE ŞI: Tehnologie finlandeză pentru fermierii români

Echipajul format din 22 de marinari sirieni a fost salvat, fiind scoase vii de la bordul vaporului, în zilele de după incident, şi câteva sute de oi.

„Aici vorbim de un accident naval şi de o problemă de risc ecologic, care este comună cu acest accident”, a spus Arafat, într-o şedinţă a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, menţionând că autoritatea portuară va prelua cadavrele animalelor apărute pe apă, în bazinul portuar, ulterior fiind nevoie să înceapă ranfluarea navei.

Pe 4 decembrie, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) a raportat finalizarea operaţiunii de recuperare a cadavrelor de oi din dreptul navei Queen Hind, din aria delimitată de barajele antipoluare.

„În ultimele zile s-a acţionat continuu, iar cadavrele recuperate au fost preluate de firma autorizată spre neutralizare. Menţionăm că în zona delimitată de barajele antipoluare nu au apărut irizaţii de combustibil, iar echipele specializate monitorizează evoluţia situaţiei”, a informat directorul general al CNAPM, Daniela Şerban, adăugând că traficul navelor în zona Midia a Portului Constanţa se desfăşoară în condiţii de siguranţă, deşi şenalul navigabil este parţial blocat, nefiind înregistrate întârzieri la sosirea sau la plecarea navelor.

Pe 13 decembrie, CNAPM Constanţa a anunţat că cinci firme sunt interesate de ranfluarea navei încărcate cu oi care a eşuat în acvatoriul Portului Midia, fiind aşteptate ofertele acestora şi desemnarea câştigătorului licitaţiei.

Conform Danielei Şerban, firma care va câştiga licitaţia privind ranfluarea navei trebuie să nu blocheze şenalul navigabil în timpul executării operaţiunilor care sunt estimate a dura aproximativ 30 de zile.

Ea a menţionat că, pe lângă ranfluare, o operaţiune grea este şi scoaterea cadavrelor oilor din vapor.

„Nu numai scoaterea acestei nave ne va da bătăi de cap. Ne va da bătăi de cap foarte mari scoaterea mărfii din navă. Din cargoplanul pe care l-am cerut de la Căpitănie şi ne-a fost pus la dispoziţie, acolo sunt 635 de tone, reprezintă marfa din navă. Aceste 635 de tone trebuie duse la incinerare”, a precizat Şerban, adăugând că, în prezent, nu există pericol ecologic în zona unde a eşuat nava cu oi.

AGERPRES

Lasa un comentariu

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *